donderdag 24 september 2015

Aanpassen kettingblad Bafang motor

Tijdens mijn laatste ritjes voelde ik dat er enkele dingen niet echt meer in orde waren of konden verbeterd worden.

Het tandwiel die standaard bij de Bafang motor zit was veel te klein voor mij.
Dus na enige tijd een oplossing te zoeken die me in staat zouden maken om van een enkel blad terug naar een dubbelblad te gaan ben ik er aan begonnen.

Ik had nog een oud crankstel liggen van een racefiets en nog de standaard aandrijving uit de Quest.
Na wat meten en boren in het blad van de Bafang zodat de gaten overeenstemmen met de gaten van de bladen uit de Quest kon ik deze monteren op de trapas van de motor.
Als spacers tussen de bladen gebruikte ik de steunen van het oud crankstel.
Deze moesten met behulp van mijn slijptool van het crankstel verwijderd worden.
10 minuten later was de klus geklaard en was alles klaar om terug gemonteerd te worden.
Daarna heb ik een testrit gemaakt en alles werkt uitstekend.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten