woensdag 13 januari 2016

Gezondsheidperikelen

Het nieuwe jaar begint niet zo goed voor me.
Na meer dan 2 maanden met helse pijnen in mijn maag was ik er eindelijk van verlost en begon ik enkele ritten uit te stippelen om mijn voorbereiding op de Ronde Van Vlaanderen te beginnen.
Ook had ik al een veilige woon-werk route gemaakt om deze week te starten met fietsen.
Helaas dacht het lot er anders over en brak ik op een stomme manier mijn grote teen.
Er bestaat eigenlijk geen goede manier om iets te breken maar ja het is wat het is zegt men.

Hoe lang ik nu buiten strijd zal zijn is nog onduidelijk maar ik ben al aan het kijken om op de loopzool van de loopgips iets te maken voor een spd plaatje te monteren zodat ik alsnog kan fietsen.

In de tussentijd ga ik van mijn inactiviteit gebruik maken om de Quest zijn groot nazicht te geven en alles te smeren en na te lopen.

Ik ben ook aan het nadenken of het nut heeft om wieldoeken te monteren of niet.
Het staat wel mooier maar ik weet niet of het op een Quest ook een voordeel geeft Qua snelheid.
Het is voor mij nu aftellen naar het moment dat ik groen licht krijg om terug te mogen fietsen zodat ik alsnog met een deftig aantal km's in mijn benen kan meedoen met de Ronde.




6 opmerkingen:

  1. Het zit je niet mee Kurt! Jammer, maar misschien lukt het je toch nog om genoeg te trainen voor De Ronde, hoewel het wel kort dag begint te worden, het is april voor je het weet.....
    Beterschap!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Adri, het begint inderdaad kort dag te worden voor op een gezonde manier deel te nemen.
    maar ik blijf positief denken en hopelijk zit ik binnen enkele weken terug op de fiets.
    Groeten kurt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Kurt,

    Beterschap. Geef je lichaam goed de kans om te herstellen, of zoals mijn karatetrainer zegt:"Soms moet je hard trainen, soms moet je hard rusten."

    Groet

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Erwin,
    Dat zei mijn trainer vroeger ook altijd tegen me.
    maar als je steeds terugkomende problemen hebt met je gezondheid en meer niet kan fietsen dan wel heb je wel een probleem om conditie te krijgen laat staan te behouden.
    het is een dubbeltje op zijn kant maar we komen er wel.
    groeten kurt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Da's balen, Kurt. Spoedig herstel toegewenst. Neem je rust en voor je het weet rij je weer in jou gesmeerde Quest !

    BeantwoordenVerwijderen